Branża fitness – 6 powodów żeby zainwestować

2016-07-01

Planujesz nową inwestycję? Branża fitness to jedna z możliwych opcji? Jesteśmy przekonani, że to dobry pomysł! W poniższym wpisie przedstawiamy kilka argumentów, dla których warto inwestować w branżę fitness.

1. Branża fitness w Polsce rośnie

Branża fitness rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Coroczny raport Deloitte „The European Health & Fitness Market” pokazuje, że polski rynek fitness notuje stały wzrost. Wraz z Turcją, jesteśmy krajami o największym potencjale. Wartość europejskiego rynku fitness jest obecnie szacowana na 26,7 mld euro, a znacząca część tej kwoty zasila konta polskich przedsiębiorców. Rynek fitness nie jest już niszowy, coraz częściej piszą o nim na przykład Forbes, Money.pl i inne media biznesowe. Pomimo dużego zainteresowania, nasycenie rynku wynosi 7,3% i nadal znajduje się poniżej średniej, co świadczy o możliwościach dalszego rozwoju. Doświadczony biznesmen, który zobaczy taki potencjał, z pewnością rozważy zainwestowanie w branżę fitness. W końcu należą do niej nie tylko kluby fitness – to również różnego rodzaju akcesoria, oprogramowanie do zarządzania klubem, suplementy, plany treningowe, zdrowe przekąski itd.

2. Zdrowy styl życia to globalny trend

Szybki rozwój rynku fitness nie jest przypadkiem. Zwiększenie dostępności usług zawsze wynika z rosnącego popytu. Kult pięknego ciała, większa świadomość zdrowotna, chęć przeciwdziałania chorobom cywilizacyjnym, takim jak nowotwory, cukrzyca czy nadwaga – to wszystko spowodowało, że zdrowy styl życia stał się globalnym trendem. Ludzie w każdym wieku coraz bardziej przejmują się zdrowiem: rzucają palenie, ograniczają spożycie alkoholu, zastępują przetworzoną żywność zdrowym, organicznym jedzeniem. Duże znaczenie w tej zdrowotnej układance ma również aktywność fizyczna: od regularnych spacerów, przez jazdę na rowerze, aż po fitness i treningi siłowe. Co to oznacza dla przedsiębiorców? Wystarczy spojrzeć na to, jak rozwijały się w ostatnich latach rynki zachodnie, żeby przewidzieć, co będzie się działo w Polsce w najbliższym czasie. To idealny moment na podpatrywanie rozwiązań, które sprawdziły się zagranicą.

3. Branża fitness jest trudna, ale daje satysfakcję

Nie ukrywajmy – pomimo tego, że na rynku jest jeszcze dużo niewykorzystanych możliwości, nie jesteśmy pierwszymi, którzy odkryli, że branża fitness może być lukratywna. Konkurencja już teraz jest duża, a wraz z upływem czasu będzie rosnąć w siłę. Szanse na osiągnięcie sukcesu są duże, ale, jak w każdym biznesie, trzeba wyróżnić się dobrym pomysłem i nastawić na ciężką pracę. Dlaczego właśnie w branży fitness? Ponieważ tutaj ma się poczucie, że robi się coś dobrego dla innych. Pomoc ludziom w realizacji ich celów, poprawianie ich stanu zdrowia i samopoczucia to rzeczy, które napędzają do pracy. Przykładowo, w przypadku własnego klubu fitness, konieczna jest dyspozycyjność wczesnymi rankami, wieczorami i w weekendy – zwłaszcza na początku działalności, kiedy jeszcze nie wszystko funkcjonuje idealnie. Jeśli jednak tworzy się miejsce, w którym ludzie czują się dobrze i gdzie mają ochotę przebywać, satysfakcja rekompensuje niedogodności.

4. Branża fitness to ludzie z pasją

Siłownie pełne są osób, które uwielbiają przekraczać swoje granice. Trenerzy personalni, instruktorzy fitness czy tańca to przeważnie osoby, które potrafią zarażać energią i inspirują. Dzięki temu, że współpraca z nimi to stały element działalności w branży fitness, przedsiębiorcy odnoszą niezaprzeczalne korzyści. Pod wpływem inspirujących osób mogą stale wdrażać nowe pomysły i ulepszać swój produkt lub usługę. Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że osoby o podobnych cechach można znaleźć w każdej branży, jednak tutaj działa to ze zdwojoną siłą. Wystarczy odwiedzić którąś z dużych imprez targowych lub konwencji, żeby przekonać się na własne oczy, że targi fitness różnią się od podobnych imprez w innych branżach. Najbliższa taka okazja to targi FIWE w Warszawie.

5. Branża fitness dobrze się kojarzy

Producenci i dostawcy usług z branży fitness zwykle nie budzą ambiwalentnych odczuć, w przeciwieństwie do np. producentów słodyczy, słodkich napojów czy płatków śniadaniowych naszpikowanych cukrem. Większość ludzi zdaje sobie sprawę z tego, że zdrowy styl życia i promowanie aktywności fizycznej są obiektywnie korzystne dla człowieka, dlatego ciężko o zarzuty w kierunku firm z tej branży. Oczywiście, pojedyncze przedsiębiorstwa mogą być krytykowane, ale prawie nigdy nie dotyczy to ich podstawowej działalności. Krytyka występuje zwykle z powodu konkretnych sytuacji, nieumiejętnego zarządzania itd. Niemniej jednak rzadko spotyka się ataki na firmy związane z fitnessem z samego faktu ich istnienia.

6. Branża fitness jest medialna

Gdy połączymy wszystkie powyższe punkty, otrzymujemy mieszankę, która w końcu musiała „zaskoczyć”. Branża fitness jest na topie, zatem tylko kwestią czasu było podchwycenie tematu przez media. Tematyka jest wdzięczna, co momentalnie wychwyciły m.in. media lifestyle’owe. Jednym z nich jest np. magazyn Glamour, który od niedawna tworzy serię filmów pod nazwą Glamour Fit Challenge. W internecie codziennie pojawiają się nowe blogi o tematyce fitness, strony promujące zdrowy styl życia czy profile trenerów personalnych oraz fit-celebrytów. Dobrym przykładem tego, jak można wykorzystać działania w sieci do tego, żeby zwiększać swoją popularność mogą być Anna Lewandowska (ponad milion polubień profilu na Facebooku) i Ewa Chodakowska (blisko 2 miliony polubień). Ta druga, swoim emocjonalnym wpisem, pokazała niedawno, że w branży fitness można wywołać spore kontrowersje, na co reagują media, profesjonaliści i osoby postronne. Branża fitness nie działa jednak tylko w internecie. Co jakiś czas na rynku pojawia się nowy magazyn skierowany do menedżerów, trenerów lub ludzi zainteresowanych tematyką fitness. Zobacz nowy magazyn Wellness News >>

Czy inwestujesz lub planujesz inwestować w branżę fitness? Jakie są powody, dla których wybierasz właśnie tę branżę? Podziel się odpowiedzią w komentarzu!