Klub fitness czy siłownia? Wybierz odpowiednią nazwę dla swojego biznesu

2015-10-07

Każdy przedsiębiorca, który otwiera obiekt fitness, w pewnym momencie musi postawić przed sobą trudne pytania: Jak go nazwać? Klub fitness czy siłownia? Jakich klientów nazwa obiektu przyciągnie do mojego klubu? Czego oczekują mieszkańcy mojego miasta? Czy lepiej skupić się na treningu personalnym czy na szerokiej gamie zajęć fitness? Poniżej przedstawiamy sześć najpopularniejszych nazw obiektów fitness, które natychmiast mówią potencjalnym klientom, czego mogą się spodziewać po wejściu do środka.

1. Siłownia

Od nazwy „siłownia” wszystko się zaczęło, jednak w tym momencie odchodzi się od tego nazewnictwa. Ewolucja, której doświadczyła cała branża fitness, sprowokowała powstanie wielu innych, bardziej precyzyjnych nazw dla miejsc, które jeszcze kilka lat temu większość nazwałaby właśnie siłownią. Obecnie słowo „siłownia” kojarzy się przede wszystkim z treningiem siłowym, kulturystyką, małą liczbą urządzeń cardio, które służą tylko do krótkiej rozgrzewki, a także ze zdecydowaną przewagą mężczyzn. Coraz częściej mianem siłowni określa się po prostu strefę siłową w miejscu, które nazywa się…

2. Klub fitness

W związku z bardzo dużym wzrostem popularności zdrowego stylu życia, pojawiło się zapotrzebowanie na miejsce treningu, w którym można aktywnie spędzać czas na różne sposoby. W klubie fitness strefy treningowe są wyraźnie wydzielone, często znajdują się w oddzielnych salach. Trzy podstawowe strefy, to strefa cardio, strefa siłowa, a także sala zajęć fitness. Coraz większą popularność zdobywa ostatnio trening funkcjonalny, co powoduje, że wiele klubów decyduje się również na stworzenie strefy dedykowanej tej formie aktywności. Co więcej, często zdarza się, że w klubie fitness występuje rozgraniczenie strefy siłowej na tę z wolnymi ciężarami oraz strefę z urządzeniami. Standardem powoli staje się sala z rowerkami do treningu grupowego. Kluby fitness, takie jak olsztyński Fit Perfect, coraz częściej inwestują również w nowe technologie, które zapewniają klubowiczom rozrywkę podczas treningu i pomagają im się odpowiednio zmotywować. Popularność określenia „klub fitness” urosła jednak do takich rozmiarów, że nie zawsze w pełni odzwierciedla klimat panujący w danym miejscu. Bywa to zniechęcające przede wszystkim dla kobiet, które chciałyby zacząć treningi lub wrócić do nich po długiej przerwie. Wiele z nich zdecyduje się na wstąpienie do klubu tylko wtedy, gdy będą miały pewność, że spełni ich oczekiwania dotyczące atmosfery czy usług dodatkowych. Jeśli więc zależy Ci na zadowolonych klientkach, zapewne warto zastanowić się nad określeniem swojego obiektu jako…

3. Klub fitness dla kobiet

Koncepcja tworzenia klubu tylko dla kobiet nie jest jeszcze w Polsce zbyt powszechna, ale znalazło się już kilku odważnych inwestorów, którzy stwierdzili, że jest to nisza z dużym potencjałem biznesowym. Doskonałymi przykładami klubów, które skupiają się tylko na kobietach są warszawski Ladies Gym oraz szczeciński Bloom. Ladies Gym chętnie chwali się referencjami od zadowolonych klubowiczek i pokazuje, że jest miejscem, w którym każda kobieta może się realizować i zrobić coś pożytecznego dla samej siebie. Bloom natomiast, to miejsce, które już kolorystyką wnętrza jednoznacznie sygnalizuje, dla kogo zostało stworzone. Recepcja, stroje pracowników, ręczniki, a nawet podłoga zawierają elementy bardzo wyrazistego różu, co idealnie zgrywa się z profilem działalności. Dodatkowo, Bloom oferuje zabiegi kosmetyczne, masaże, rehabilitację i bardzo szeroką gamę różnego rodzaju zajęć dla kobiet na dowolnym poziomie zaawansowania, a także kobiet w ciąży czy mam z córkami. Dzięki temu klub ułatwia dbanie o sylwetkę matkom, które mogą spędzić czas z dzieckiem i jednocześnie poćwiczyć, a z drugiej strony buduje lojalność swoich klubowiczek już od najmłodszych lat. Jeśli w Twoim mieście brakuje klubu fitness, który byłby przyjaznym miejscem ćwiczeń dla kobiet, być może stworzenie obiektu fitness specjalnie dla nich będzie strzałem w 10!

4. Studio treningu personalnego

Trening personalny to kolejna dziedzina, która w Polsce rozwija się bardzo prężnie. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń, dobrze dopasowana dieta czy odpowiednia motywacja. Wszystkie oczekiwania względem trenera personalnego niedawno opisywaliśmy na łamach naszego bloga w artykule 11 zadań trenera personalnego w klubie fitness. Studio treningu personalnego to doskonały pomysł zwłaszcza dla trenerów, którzy pragną pracować z klientami poszukującymi najwyższej jakości usług. Za dobry przykład może służyć studio treningu personalnego Slim&Healthy w Radomiu, które prowadzi Marcin Grabowski – zwycięzca konkursu na najlepszego menadżera studia treningu magazynu Fitness Biznes. Sukcesy takich obiektów i osób, które nimi zarządzają, to dowód na to, że trening personalny jak najbardziej ma prawo bytu również w miastach średniej wielkości.

5. CrossFit box

Kolejnym rodzajem treningu, który podbija polski rynek fitness jest CrossFit. Ten intensywny trening polegający na wykonywaniu ćwiczeń z wykorzystaniem ruchów funkcjonalnych, znalazł swoich miłośników na całym świecie. Początki CrossFit w Polsce sięgają 2012 roku, kiedy to zaczęły powstawać pierwsze boxy tworzone przez pasjonatów, takich jak Bartek Macek – założyciel Reebok CrossFit Mokotów i wykładowca Technogym Academy. Jeśli w Twoim mieście nie ma jeszcze miejsca, gdzie można trenować tę dyscyplinę, to doskonały moment żeby to zmienić – popularność istniejących boxów pozwala śmiało zakładać, że będzie to duży sukces. CrossFit stał się obecnie na tyle popularny, że już samo jego powstanie przyciągnie dużą grupę osób, które chcą pracować nad swoją wytrzymałością, zwinnością i siłą, przekraczając swoje granice podczas intensywnych treningów. W związku z tym, że wiele osób wybiera CrossFit, bo znudziły im się klasyczne treningi na siłowni, dobrym pomysłem jest również wprowadzenie zajęć typu Cross Training do grafiku klubu fitness. CrossFit box może także być częścią większej inwestycji. Zastanów się nad stworzeniem strefy dedykowanej CrossFitowi, jeśli zamierzasz otworzyć…

6. Centrum fitness

Centrum fitness to kompleksowy ośrodek sportowy, w którym można trenować różne dziedziny sportu. Tenis, squash, sztuki walki, badminton, CrossFit czy sporty drużynowe to najpopularniejsze dyscypliny, które można trenować w największych centrach fitness. Duże ośrodki mają jednak do siebie to, że aby ich prowadzenie było opłacalne, konieczne jest pozyskanie bardzo dużej liczby klientów. Centrum fitness to bardzo duża inwestycja, która wymaga tego, aby każda strefa została bardzo dobrze przemyślana – począwszy od jej zaprojektowania, przez codzienne funkcjonowanie, aż do pomysłu na promocję. Centrum fitness potrzebuje również odpowiedniego zarządzania i dużej, dobrze wykwalifikowanej kadry. W związku z tym, centra fitness mają prawo bytu przede wszystkim w dużych miastach, co potwierdza przykład łódzkiego obiektu Vera Sport. Jeśli jesteś właścicielem klubu fitness i zastanawiałeś się nad rozszerzeniem swojej działalności o kolejne dyscypliny, koniecznie zrób bardzo dokładny research pod kątem konkurencji i potrzeb potencjalnych klientów. Być może okaże się, że zamiast tworzyć centrum fitness, rozsądniej będzie stworzyć inny obiekt, np. jeden z wymienionych powyżej.

Mamy nadzieję, że nasz tekst zmobilizował Cię do zastanowienia się nad najlepszą nazwą Twojego biznesu. Jeśli masz jakieś przemyślenia na ten temat lub pomysł na inną nazwę obiektu fitness, koniecznie podziel się nimi w komentarzu poniżej!

żródło:
http://www.quickanddirtytips.com/health-fitness/exercise/how-to-find-the-perfect-gym