Jak utrzymać postanowienia noworoczne - 6 wskazówek od Technogym

Jednym z najczęstszych postanowień noworocznych jest rozpoczęcie ćwiczeń na siłowni i zadbanie o swoją sylwetkę. Niestety, jak pokazują badania, już 12 stycznia tracimy swoją motywację i mimo wykupionego karnetu na siłownię, przestajemy być stałymi bywalcami. Jak sprawić, aby trening sprawiał nam przyjemność, przynosił rezultaty i żebyśmy bez trudu wytrwali w postanowieniach?

 

1. Postaw sobie ambitny i jednocześnie realny cel

Wyznacz sobie ambitny, ale realny do osiągnięcia cel. Pamiętaj, aby zachować przy tym zdrowy rozsądek i dostosować swój cel do realnych możliwości czasowych i fizycznych. Wypróbuj metodę małych kroków i zacznij od czegoś mniejszego, np. 30 min spaceru codziennie albo schody zamiast windy. W miarę upływu czasu możesz utrudniać sobie swoje cele, tak aby osiągnąć więcej. Pomyśl także o korzyściach, jakie przyniesie Ci aktywność fizyczna i spisz je na kartce. Za każdym razem, kiedy zwątpisz w to co robisz lub kiedy najzwyczajniej w świecie nie będzie Ci się chciało, przeczytaj to i zacznij działać.

 

2. Przygotuj plan i systematycznie notuj, co udało się zrobić

To, co wymyślimy i zapiszemy na papierze motywuje nas bardziej do pracy niż wtedy, gdy pozostawimy to w myślach. Przygotuj sobie plan treningowy i harmonogram, w którym zaznaczysz kiedy i o której godzinie idziesz na trening. Możesz dodatkowo ustawić sobie przypomnienie w telefonie. To jest Twój czas na relaks i zadbanie o siebie. Żeby motywować się jeszcze bardziej, zaznaczaj ile razy udało Ci się przyjść na trening. Zapisuj swoje wyniki treningowe i sprawdzaj co jakiś czas postępy.

 

3. Przygotuj sobie inspirację

Jedno jest pewne: w którymś momencie przyjdzie kryzys… na taką chwilę warto się przygotować wcześniej. Inspirujące zdjęcia, filmy czy cytaty, to coś, co pomoże zmotywować się w trudniejszych chwilach. Przygotuj sobie motywujące zdjęcia - na ilustracji widzimy to, co chcemy zobaczyć w lustrze za pewien czas. Pamiętaj, żeby zachować przy tym zdrowy balans. Nie porównuj się do innych, każdy z nas ma pewne predyspozycje genetyczne i możliwości, których nie przeskoczy.

 

4. Wybierz aktywność, która sprawia Ci przyjemność

Znajdź dla siebie taką formę aktywności, która sprawia Ci najwięcej frajdy. Nie zmuszaj się do czegoś, czego nie lubisz i nie czujesz. Szukaj nowych form rozrywki, aby trening nie opierał się tylko na samej siłowni. Pamiętaj, że może to być taniec, spacer, łyżwy, basen czy rower. Jest tego całe mnóstwo, a każdy krok się liczy!

 

5. Znajdź partnera treningowego

Nie ma nic lepszego na spadki motywacji niż partner treningowy. We dwójkę zawsze chętniej pójdziecie na siłownię, wykonacie o jedno powtórzenie więcej czy wybierzecie inne formy aktywności, a dodatkowo spędzicie miło czas. Przyjemne z pożytecznym.

 

6. Nagradzaj się

Warto jest się chwalić i nagradzać małymi przyjemnościami za zrealizowany plan. Postanów sobie, że w tygodniu wykonasz np. 2 treningi na siłowni, 1 trening na basenie i codziennie będziesz spacerować minimum 30 minut. Trzymaj się planu przez miesiąc i po skończonych 4 tygodniach nagródź się drobnym prezentem. Poczujesz radość i wzrost motywacji na kolejny miesiąc!

 

Powodzenia!