Postanowienia noworoczne. Jak przekonać klubowiczów do ich realizacji?

2015-12-16

Prawdopodobnie każdy z nas miał kiedyś postanowienia noworoczne, których nie udało się zrealizować. Również Twoi klubowicze zapewne planują zmiany na kolejny rok i jest to świetna okazja do tego, żeby pomóc im jak najdłużej wytrwać w postanowieniach. Wg badań Nielsena, dwa najpopularniejsze postanowienia noworoczne to „pozostać zdrowym i w formie” oraz „stracić na wadze”. W tekście prezentujemy kilka pomysłów na zmotywowanie klubowiczów w nowym roku. Przeczytaj i zainspiruj się jeszcze przed Świętami!

Najlepsza opieka trenerska i zniżki na plany treningowe

Ludzie potrzebują motywacji nawet jeśli czegoś bardzo pragną. Dlaczego zatem nie ułatwić im realizacji postanowień noworocznych tworząc specjalne, dedykowane plany treningowe? Trenerzy personalni, którzy najlepiej znają swoich podopiecznych mogą dopasować trening do ich noworocznych celów. W tej sytuacji, znacznie zwiększa się szansa na to, że dotychczasowi klienci nie będą mieli potrzeby szukania żadnej alternatywy. Innymi słowy, zwiększy się ich lojalność względem Twojego klubu, ponieważ będą czuć, że o nich dbasz. Ograniczona w czasie, promocyjna oferta na rozpisanie noworocznego planu treningowego przy zakupie karnetu również może być świetnym sposobem na pozyskanie nowych klientów. Dzięki temu prostemu zabiegowi, bardzo prawdopodobne będzie również zwiększenie sprzedaży treningów personalnych wśród obecnych klientów. Będzie to tzw. sytuacja „win-win”, ponieważ klubowicze będą mieli poczucie, że klub wyszedł im naprzeciw myśląc o czymś więcej niż podstawowe usługi, a jednocześnie wyniki finansowe Twojego obiektu się poprawią.

Różnica między siłownią w grudniu i styczniu.

Member-get-a-member w klubie fitness

Member-get-a-member, w skrócie MGM, to program, który od kilku lat zyskuje bardzo dużą popularność na całym świecie, w tym również w Polsce. Polega on na tym, że klienci mogą osiągnąć wymierne korzyści z polecania swoim znajomym pewnych usług, które dana firma oferuje. To narzędzie może z powodzeniem być wykorzystywane również w klubie fitness. Jakie są najważniejsze korzyści z jego wprowadzenia?

  • pozyskiwanie nowych klubowiczów,
  • większe zaangażowanie obecnych klientów, którzy sami rozprzestrzeniają informacje o naszym klubie,
  • zwiększenie lojalności dzięki temu, że w klubie będą trenować osoby, które lepiej się znają.

Warto stworzyć program MGM, dzięki któremu klubowicz może uzyskać np. darmowy trening personalny czy miesięczny karnet. Ciekawe działania prowadzi w tej chwili klub CityFit Bielsko-Biała, który zaprasza swoich klubowiczów do udziału w akcji będącą połączeniem programu MGM z grywalizacją, o której więcej piszemy w kolejnym akapicie. Uczestnicy mogą wygrać 6- i 12-miesięczne karnety, a najlepsza osoba ma szansę nawet na dożywotnie członkostwo w klubie. Więcej szczegółów na stronie http://www.cityfit.pl/zaprosznajomych/

Grywalizacja w klubie fitness

Kolejnym bardzo popularnym ostatnio zabiegiem jest stosowanie grywalizacji, promowanej m.in. przez znanego eksperta w dziedzinie marketingu – Pawła Tkaczyka. W skrócie, grywalizacja to technika zwiększania zaangażowania ludzi poprzez wprowadzanie do zwykłych aktywności mechanizmów znanych z gier komputerowych czy fabularnych. Polecamy wprowadzanie jej do działań marketingowych klubu fitness. Postanowienia noworoczne i ich realizacja to jeden z bardzo wdzięcznych tematów, które mogą zostać wykorzystane w grywalizacji. W jaki sposób można zatem sprawić, żeby klubowicze wytrwali w postanowieniach? Kluczem będzie odpowiednia motywacja. Nasza propozycja, to półroczna akcja, która rozpoczyna się w styczniu, a kończy w czerwcu. „Okres rozliczeniowy” trwa jeden miesiąc, dzięki czemu możemy nagradzać również osoby, które osiągają najlepsze rezultaty w krótszym przedziale czasowym. Główna nagroda, czyli półroczny karnet OPEN do klubu, czekałaby na klubowicza z najlepszym rezultatem w skali sześciu miesięcy. Dzięki temu zwiększamy lojalność tych osób, które angażują się w grywalizację, a jednocześnie tworzymy perspektywę całoroczną: przez pierwsze pół roku klubowicz walczy o karnet na drugą połowę roku. Wszyscy bardzo lubimy być w pewien sposób wyróżnieni, dlatego warto byłoby nagrodzić w nietypowy sposób wszystkie osoby, które osiągnęły pewien ustalony, ale nie tak łatwo osiągalny, rezultat. Takim sposobem gratyfikacji może być specjalna koszulka świadcząca o „wypracowanym” statusie, pierwszeństwo zapisu na zajęcia fitness, zniżka na usługi, paczka gadżetów firmowych, osobista szafka w szatni i wiele, wiele innych. Kryteria oceny mogą być w takim przypadku bardzo różne np. liczba wykonanych w klubie treningów lub liczba wykonanych ruchów „MOVE”. Te i inne kryteria można z powodzeniem monitorować przy użyciu aplikacji MyWellness Technogym.

Postanowienia noworoczne po świątecznym obżarstwie

Sprytnym zabiegiem, który może bardzo pomóc Twoim klubowiczom w realizacji noworocznych postanowień jest pokazanie im, jak dużo mają do nadrobienia po świątecznym obżarstwie. Dobrym sposobem wizualnym może być stworzenie na Facebooku lub Instagramie serii obrazków, które będą zawierały typowe wigilijne potrawy wraz z liczbą kilokalorii i czasem potrzebnym do ich spalenia, np. podczas treningu na bieżni. Zdajemy sobie sprawę, że taka zagrywka prawdopodobnie przyniesie efekty tylko w krótkim okresie, w końcu nie ma większego sensu tworzenie grafik nawiązujących do świątecznego jedzenia w środku lata. Być może okaże się jednak, że ten sposób komunikacji będzie tak lubiany przez Twoich klubowiczów, że naturalne stanie się stworzenie grafik z innymi, nieświątecznymi potrawami. Innym pomysłem może być np. stworzenie serii grafik z trenerami z Twojego klubu, na których zawarte będą ich rady dotyczące odżywiania w okresie świątecznym i po nim.

Planowanie akcji świątecznych z wyprzedzeniem

Nie ma nic gorszego niż nieprzemyślane działanie na ostatnią chwilę, które sprawia, że poświęcasz mnóstwo czasu i nerwów na coś, co nie przyniesie żadnego efektu. Tak właśnie kończy się większość akcji świątecznych przygotowywanych w pośpiechu i „na siłę”. Warto choćby dziś zastanowić się nad tym, co będzie się działo poza 2 czy 3 miesiące, żeby dać sobie szansę na przemyślenie tematu, przygotowanie odpowiednich materiałów i zainteresowanie ludzi naszym pomysłem. Jeśli czujesz, że na zrealizowanie skutecznej akcji związanej z realizacją noworocznych postanowień jest w tym momencie poza późno, już teraz wpisz sobie do kalendarza przypomnienie na wrzesień czy październik przyszłego roku. To będzie idealny moment, żeby zacząć przygotowywania do noworocznej akcji dla Twoich klubowiczów, a tymczasem zacznij myśleć o… Walentynkach. Jeśli jednak czujesz, że nasze propozycje mogą zadziałać już teraz, koniecznie wprowadź je w swoim klubie i pochwal się rezultatami!

Niezależnie od tego, czy przeprowadzisz akcję związaną z postanowieniami noworocznymi, już teraz możesz zainspirować się propozycjami świątecznych piosenek, które możesz wykorzystać do stworzenia świątecznego klimatu w Twoim klubie: http://bit.ly/muzyka-klub-fitness

Co sądzisz o akcjach świątecznych i noworocznych? Czy planujesz wprowadzenie ich do swojego klubu lub masz już doświadczenie w ich prowadzeniu? Jakie są Twoje postanowienia noworoczne związane z Twoim klubem fitness? Podziel się uwagami w komentarzu.